Дизайнът започва с буквите
Това не е изненадващо. Като графичен дизайнер знам от първа ръка колко важно е един дизайнер да притежава култура за работа с шрифтове. За повечето начинаещи дизайнери типографията е най-болното място.
Владеенето на типографията е може би най-точният индикатор за професионализма на графичния дизайнер. Когато попадна на нечия дизайнерска работа, на първо място обръщам внимание на типографията. Именно на шрифта, а не на ярките обработени с фотошоп снимки.
Типографията не е просто набор на текст, а мощно средство за креативен дизайн. Не по-маловажно от фотоилюстрациите или цветовото решение.
Всяка буква на шрифта сама по себе си, независимо от нейното значение и място в азбуката, може да послужи като илюстрация, иконка или графичен знак. Освен това, тя може да се превърне в център на целия ви дизайнерски проект!
Изключително важно значение тук има размера на буквите. Неслучайно много дизайнери използват техниката на необичайно големите букви.
Всяка свободностояща буква може да се превърне в силен графичен образ, представящ чрез себе си, например, обикновен силует, контур, картинка или текстура.
Понякога дизайнерите използват в своите работи отделни детайли на буквите, които могат да бъдат красиви и изразителни. В тези случаи се използват букви, разделени на части или орязани и обърнати хоризонтално или вертикално.
За да не се наруши дизайна на целия проект, свободно стоящата буква трябва да отговаря на типа шрифт, който използвате.
Вътрешно пространство на буквите
Става дума за използването на така нареченото „отрицателно“ или „негативно“ пространство. В своите работи дизайнерите често използват пространството около буквите или вътре в тях. То може да се сравни със скъпоценни камъни, скрити в буквата и придаващи ѝ красота и завладяващ блясък. Правилното му използване е като намиране на скрити съкровища, които ни заобикалят навсякъде, но не са видими на пръв поглед.
Видът на буквите/шрифта може да се промени чрез промяна на цвета, текстурата или структурата на вътрешното ѝ пространство. Отрицателното пространство може да увеличи дебелината на заглавния шрифт и да създаде по този начин уникален и впечатляващ ефект. Умелото използване на отрицателното пространство по различни начини може да се създаде креативен и висококласен дизайн.
Категории
- Adobe Creative Cloud (6)
- Adobe Illustrator (3)
- Adobe InDesign (4)
- Adobe Photoshop (1)
- Отзиви от клиенти (10)
- Печатна реклама (24)
- Полезни съвети (87)
- Уеб дизайн (26)
Последни публикации
- 23 юни 2024предпечатна подготовка на постерНа сайта попаднах случайно, когато търсех помощ за предпечатна обработка на постер. Бях притеснена,...
- 24 мар. 2024Графичен дизайн и предпечатна подготовкаВъведение Графичният дизайн е ключов аспект на печатната рекламна индустрия. Ефективният графичен ди...
- 06 дек. 2020За двата учебникаАнглийско-Френски и Българо-Английски...
- 28 юни 201910 практически съвета10 практически съвета от самоук дизайнер Днес ще ви дам 10 практически съвета откъде да започнете св...
- 18 юни 2019Лидер на творчески екипКак да станете лидер на творчески екип Работата на лидер на творчески екип е различна от работата на...
Отзиви от клиенти:
На сайта попаднах случайно, когато търсех помощ за предпечатна обработка на постер. Бях притеснена, защото разполагах с много малко време. Г-н Агопян се отзова, въпреки, че беше празничен ден. Веднага се ориентира в задачата и я изпълни изключително професионално за броени часове. Много сме му благодарни. Препоръчваме сайта на всеки, който има нужда от предпечатна обработка.
… Read more
Бързина и креативност – това са качествата, които отличават Арам в неговата работа. Умее да вниква в проблемите на клиента, изслушва те с внимание и разбиране и предлага решения, които точно пасват на твоите нужни.
Да се работи с него е истинско удоволствие!
Арам е изключително точен, изпълнителен и отговорен професионалист. Уникално сериозно отношение към работата!
Впечатлен съм от невероятния професионализъм на Арам Агопян. Изпратих му текста на пиесата си „Битката на Хортензий“ и за много кратко време, без насочващи идеи от моя страна, получих от него великолепна корица. С радост установих, че духът на пиесата ми се е вселил в нея. А… Read more
Намерих Арам Агопян чрез неговия блог в труден за мен като издател и автор момент. Налагаше се да достигна по-висок стандарт за графичен дизайн и илюстриране на учебника ми по Философия за 9. Клас.
Арам Агопян е не само майстор на дизайна, но и разбран, отворен и диалогичен партньор, с който се работи леко. Той е точен в сроковете, спазва и надраства изискванията … Read more
Корицата, която Арам Агопян ми направи, не само оправда, но и надмина очакванията ми. Получих качествена услуга на конкурентни цени и в оптимални срокове! Благодаря! Ралица Дечева
Изключително съм благодарен на Арам Агопян, който направи мега якия дизайн на опаковката на нашия продукт и също така спомогна за нейното отпечатване.
Горещо го препоръчвам за работа по ваши проекти!
Много съм доволна и силно препоръчвам работата с Арам!
Изключително професионално изпълнение! Коректен, точен, бърз, креативен, с фокус върху нуждите на клиента.